Nieuwe Europese TreeTag publiekscampagne |
|
|
|
|
| 37 sec |
Posters met informatie uit i-Tree Eco op bomen verspreid over Europa
In 2020 begon Pius Floris Boomverzorging met de publiekscampagne voor de TreeTag, een poster die aan een individuele boom bevestigd kan worden, met daarop informatie over de waarde van die boom. Doel is meer bewustwording van het belang van bomen in steden en dorpen. Op 19 september worden verspreid over Europa TreeTags bevestigd aan een groot aantal 'bijzondere bomen'.
TreeTag op een zilverlinde in het Belgische Lommel, foto: Platform i-Tree Nederland |
De voordelen van een boom die worden vermeld op de TreeTag, zijn gebaseerd op een i-Tree Eco berekening van de ecosysteemdiensten die bomen leveren. Naast stamdiameter, hoogte en bladoppervlak wordt vermeld hoeveel luchtvervuiling en CO2 de boom afvangt en hoeveel zuurstof de boom levert.
Campagne volgen
De bedoeling is dat het grote publiek zich bewuster wordt van de waarde en voordelen van bomen. In de campagne zal elke getagde boom op sociale media en op de campagnewebsite worden gepost, ook worden er persberichten over de getagde bomen uitgestuurd. De campagne is te volgen via de campagnewebsite en #EUTreeTag. Voor de campagne wordt samengewerkt met organisaties in negen Europese landen: Nederland, België, Denemarken, Duitsland, Italië, Polen, Portugal, Zwitserland en Spanje.
LOGIN met je e-mailadres om te reageren. |
|
|
Er zijn nog geen reacties. |
Tip de redactie
|
|
Iedereen kan gratis kleine advertenties plaatsen via zijn eigen account.
|
|
|
|